نقد و بررسی
خبرنویسی در روابط عمومی
یکی از مشکلات روابط عمومی ها در کشور فقدان منابع علمی و مکتوب در این حوزه می باشد. از دیرباز و از زمانی که روابط عمومی به عنوان یک رشته و حرفه در کشور متولد شد، به دلیل آن که تولد این حرفه جدید بر اساس نیازها و زیرساخت های کشور جوابگوی این نهاد اجتماعی نبود، ساز و کارهای مناسب برای توسعه و ارتقای روابط عمومی ایجاد نشد ولی با گذشت زمان و ایجاد نیازهای جدید در جامعه در حال گذار ایران نیاز به داشتن روابط عمومی های کارآمد بیش از پیش احساس شد. باسواد شدن درصد بیشتری از مردم، ایجاد تمایلات تساوی طلبانه، بالارفتن توقعات مردم از حکومت ها، گسترش وسایل ارتباط جمعی، اهمیت یافتن هر چه بیشتر افکار عمومی، رشد صنایع و شرکت های سهامی و … از جمله این عوامل به شمار می روند.
روابط عمومی ها با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی ضمن شناخت مسئولیت ها و جایگاه خویش، نیازها و منافع متقابلی را با مطبوعات رسانه ها مطمح نظر قرار داده و با استفاده از راهکارهای مناسب ارتباطی و پرهیز از انتظارات نامعقول و غیر منطقی سعی در ارائه اطلاعات و اخبار شفاف و درست از سازمان به منظور فراهم سازی شرایط توسعه یافتگی و رشد یکدیگر دارند.
در این میان توجه به امر آموزش از اولویت های کاری این اداره به حساب می آید که هم می تواند راهنمای عملی برای کارورزان روابط عمومی های کشور باشد و هم منابع علمی مورد نیاز دانشجویان روابط عمومی را تأمین کند.
هدف این نوشتار یک کنکاش کاربردی است که می تواند به مهارت های خبرنویسی و نوشتن بیانیه های مطبوعاتی در روابط عمومی ها بیفزاید.
این کتاب را نشر “طحان” به چاپ رسانده و در فروشگاه اینترنتی طحان به فروش می رسد.
خبرنویسی در روابط عمومی/فرانک سعیدی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.